Volltext anzeigen | |
223Additum Gesprächsthema Christentum Das folgende Gespräch zwischen dem Christen Minucius und seiner Bekannten Passua zeigt, wie sich in Karthago um 200 n. Chr. die Dis kussion über die neue Religion abgespielt haben könnte: MINUCIUS: Salve, Passua. PASSUA: Salve et tu, Minuci. Quo is? MINUCIUS: Eo ad forum, ut saepe fit. Hodie libellum nuper com positum emere cupio. Audivi enim Tertullianum1, hominem nostra in urbe natum2, exegisse opus Latine conscriptum, quo fidem Christianorum adversus opiniones veteris religionis defendit. Usque ad hunc diem mihi non erat tempus huius libri legendi. Tune iam legisti hunc libellum? PASSUA: Non legi, quoniam mihi quoque tempus deest ad legendum. Sed cur hunc librum legendum putas? Cur tantum studium? Num tu quoque Christianus factus es? MINUCIUS: Sane Christianus sum et libro Tertulliani legendo cognoscere volo, quibus argumentis3 fides Christiana confirmetur et ego Christianus melior fieri possim. PASSUA: Adhuc pauca comperi de ista nova religione; conscia enim fidei Christianae non sum. Dic mihi, quaeso: Cur in deum Christianorum credis, cuius filius homo factus et ab hominibus interfectus est? Quo modo fit, ut fidem Christianam veteri religioni nostrae praeferas? Mihi notum est Christianos neque aras neque simulacra habere ad deos colendos. Solum in unum deum credunt; quidam etiam dicunt eos liberis edendis4 se alere. MINUCIUS: Aio id, quod ultimum dixisti, omnino falsum esse. Hoc numquam fieri potest. Christianis etiam res nefaria est animalia interficere. Profecto simulacra non habent. Cur enim simulacra fiant, cum homo ipse sit imago dei? Deus noster numquam poposcit, ut simulacra sibi fierent. Praedico deum nostrum, qui etiam peccantes diligit, operibus suis tantum nosci. (nach Minucius Felix, Octavius) 3 6 9 12 15 18 21 24 27 30 1 Satzarten nutzen Untersuche die Redeanteile der beiden Sprecher: An der Verteilung der Satzarten kannst du ablesen, wer Informationen über das Christentum gibt. 2 Stelle fest, welche Unterschiede zwischen dem Christentum und der traditionellen römischen Religion in T erkennbar werden. 3 Suche Unterschiede und Gemeinsamkeiten zwischen dem, was in 45 T1 zum jüdischen Glauben erarbeitet wurde, und dem, was in diesem Text zur christlichen Religion gesagt wird. Christogramm. Bronzekreuz aus Aquileia, Italien. Um 450 n. Chr. Wien, Kunsthistorisches Museum. 1 Tertulliānus Tertullian 2 nātus, a, um geboren 3 argumentum Argument 4 edere verzehren 45 T2 Nu zu P rü fzw ec ke n Ei ge nt m d es C .C .B uc hn er V er la gs | |
![]() « | ![]() » |
» Zur Flash-Version des Livebooks |